2011. október 3., hétfő

alakul a dzsungel..



hétvégi híreim a következőek..
(azt a jóesetben másfél,rosszabb esetben egy napot,amit otthon töltök,nem rontom el a netezéssel..)
meglett a hőn áhított kukoricaszár csomóm a bejárat mellé,ancsáék szüreteltek nekem..
jóóóó nagy,kicsit kerülgetni kell a tornácon,a 'kicsik' szerint jujj,de ijesztő is,szerintem pedig juhéééjjj:D..alakul ez..
a szalmabála és a krizantémok hiányoznak már csak,mert a rajtuk csücsülő tökök már izgatottan várják a főszerepüket..
ha lesz elegendő szép színes levél,a koszorút is megcsinálom az ajtóra..
nálam még csak a vadszőlő pirosodik,minden más zöldell még..
és szárad..
muszáj locsolni a rosszidő beálltáig,mert az őszirózsáim egészen összeaszalódtak ebben a szárazságban..
nekiláttam a szobanövények átültetésének is(nagyrészével végeztem is hétvégén),bár az ikszedik aloe után úgy éreztem,csinálja ezt tovább az,akinek két anyja volt..
úgy szaporodik,hogy az anyanövény mellett minimum 20 aloe baba van bezsúfolódva egy cserépbe..
eleinte szépen akkurátusan egyesével kezdtem,de miután a második zsák földet is félig elhasználtam,már váltottam a hármasával dugványozásra..
leszögezhetem,hogy így életem végéig meglesz a krémjeim alapanyaga..
a nagy diófánkat is megtámadtuk,ráztuk,speciel én bottal ütögettem szegényt,és egy kosárnyi finom dió lett az eredmény..
megpucoljuk,hiszen ancsa már most a karácsonyi sütés-főzést tervezi..
ezer helye lesz a friss diónak..

a pici gránátalmám egyre csak gömbölyödik,egyelőre úgy néz ki,mint az eredeti,csak miniatürizálva..rettentő murisan néz ki..
beköltözött a nagy citromfa is az étkezőbe..
szúr mint a veszedelem,és óriási lett nyáron..
most beszuszakoltam valahogy egy sarokba,de ancsa állandóan dünnyög,hogy agyrém ez a sok növény bent..
és,hogy ugye nem gondolom komolyan,hogy azt a körúti fát is beültetem a nappali közepébe..
határozottan leszögeztem,hogy a túlméretes fikusz pedig bejön..punktum..
tavaly is elfért valahogy az ablak előtt,és milyen hangulatos volt,hogy karácsonyi égősort raktam rá adventkor..
(mondjuk túlszerettem őt is..na meg tápoztam is..telistele van friss új levelekkel,és hát tényleg óriási lett..ez tény..)
tudomtudom,hogy lehet metszeni is,ha majd hasonkúszva tudunk csak eljutni a fotelokig,ígérem vágok belőle..
most nem..
hiszen olyan gyönyörűűűűű:D
(ígérem,mindent dokumentálok majd,amint hoz nekem a jézuska,vagy húsvéti nyúl,vagy más autentikus személy erre való eszközt:))
most jöttem csak rá,hogy mennyi páfrányom van,hogy szép lassan elkezdtem őket is behurcolni..
mikor már a sokadikkal jöttem befelé,kaptam is a csípős megjegyzéseket..
nahát nahát..milyen meglepő..megint egy páfrány..
de büszkén mondtam..nem kell aggódni..
van mééég:D
(hát miértisne lehetnék én páfrányfetisiszta..hádenem?)

vasárnap a régóta gyűjtögetett tüzifa is elkezdte vándorútját a teraszra(mondtam én,hogy minden adott volt már a kandalló kivételével)..
mondjuk lesz az még néhány hetes munka,míg a kert végéből minden fát felrakosgatunk a fal mellé..
(katus a kikiáltott szaktekintély,csak ő bír leomlásmentes emeleteket építeni fahasábokból..)
rajtunk van a harctéri izgalom,remélem a héten érkezik a műsor főszereplője,és bedurranthatjuk...
olyan,mint a gránátalmánk..
pici is..lehetne szebb is..jobb is..
de a miénk:))





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése