2012. január 19., csütörtök

tanácsok ekcémás bőrre..



és most néhány szó az ekcémáról..
azért is,mert egyre több embertől hallom,hogy ő is ettől szenved,és azért is,mert családilag én is érintett vagyok,egyik leányzóm ekcámás..
mivel ez nálunk nem régi történet,így egyrészt bizonyos vagyok benne,hogy nagyrészt lelki háttere van,másrészt viszont rengeteget olvastam róla az elmúlt időkben..
így amit tapasztaltam,azzal szeretnék segíteni másoknak..
az első a felismerés..

Jellemző tünetek

  • Apró hólyagok a bőrön.
  • Vörös, érdes, viszkető bőrfelület.
  • Tartós ekcéma esetében megvastagodott, száraz bőrterületek.

az orvosi hátterébe most nem nyúlnék bele,hiszen az érintettek már úgyis kétségbeestek,és fetúrták információért  a netet(remélem)..
lássuk tehát inkább a praktikus tanácsokat..
(én is még csak most igyekszem bevezetni az új szabályokat,ezért tudom,hogy nem megy egyik napról a másikra)..
a legfontosabb,hogy minél kevesebb káros anyaggal találkozzunk külsőleg és belsőleg egyaránt..
az ekcémás tüneteket enyhíthetik a különböző vitaminok és táplálékkiegészítők, melyeket önmagukban vagy egymással keverve és hagyományos gyógyszerekkel együtt is alkalmazhatsz..
a kedvező hatás már három-négy napon belül jelentkezhet, ráadásul a természetes gyógymódok a betegség kiújulásának megelőzésére is alkalmasak..
a bőrt regeneráló esszenciális zsírsavpótást mi napi egy evőkanál lenmagolajjal oldjuk meg..
van ugyan némi nyafogás ezügyben 'mamiii..olyan íze van,mint az iskolai széknek..
nahát nem is..megkóstoltam..(mármint a széket persze nem)..
határozottan faízű,viszont teljesen elfogadható határon belül van..
hidegen sajtolt,és lényegesen árbarát a halolajkapszulákhoz képest..
aki teheti hajrá..a ligetszépeolaj és az ezerféle halolaj is nyerő..
mi egyszerűen csak a már megmelegített ételre teszünk egy evőkanál lenmagolajat,és már mehet is a pocakba(mikrózni nem ér)..
fontos az E vitamin pótlás is,ezt még mi is vitaminkészítménnyel oldjuk meg..
napi 250 mg szükséges,és felturbózhatod napi 15 mg cinkkel is,ami segít a zsírsavak beépülésében is..
és természetesen minél több halat enni sem árt..
a lényeg,hogy növeljük az omega 3 zsírsav bevitelt..
(dió,avokádó,makréla,lazac és tonhal is ajánlott)..

jöjjenek a külsődleges ápolási tanácsok..
először is a tisztálkodás..
a minden nap a kádban ázunk program törölve(na ettől tört ki nálunk a palotaforradalom),és helyette gyors zuhanyzás..
heti két vízben hempergés engedélyezett,de akkor legalább 2 marék himalája sót kell tenni a vízbe..
hihetelen módon jó hatású az ekcémás foltokra..
célszerű legalább 20 percig benne ázni..
(nálunk nem szükséges,de akinek nagy felületű és viszkető foltjai vannak,az zablisztet is adhat a fürdővízhez..az csökkenti a viszketést)..
a másik legfontosabb dolog,hogy azonnalderögtön el kell felejteni az összes csilivili habfürdőt,tusfürdőt,folyékony szappant és miegymást..
na ez nálunk felért egy kivégzéssel,mert egy lánynak azt mondani,hogy ezentúl ne kend magadra az ilyenolyan illatos meg zenélve habzó csudapink izédet..
na ne már..
viszont igenis állíthatom,hogy a kecsketejes szappanok egyszerűen csodálatos hatásúak ekcémás bőrre..
persze nálunk dorbézolhatnak a lányok a többi természetes alapanyagú háziszappanban is,azok is engedélyezettek,de leghatásosabbak mégiscsak a kecsketejesek..
aztán a törülközés..
mindenképpen puha törülköző,és nem dörzsölünk,nem smirglizünk..
szépen leitatni a nedvességet..
utána jön a kötelező bőrápolás..
testápolókat elfelejteni(szintén lázongás gyanús lépés volt nálunk)..
én utánatúrtam,hogy mi lenne a legjobb,és rátaláltam a shea vajra..
azóta azt használjuk,és nem hiszünk a szemünknek..
sok jót olvastam róla,de hittem is meg nem is(mindenki el akarja adni a termékeit)..
gondoltam,egy próbát megér..
mi a nyers,tisztított vajat használjuk,ami teljesen illatmentes,és állagában leginkább a kakaóvajra hasonlít..
kézmelegtől olvad,így a két tenyerem közé szoktam venni egy kisebb adagot,felolvasztom,és úgy dögönyözöm be a lányokat..
egy nap alatt levitte az őrült pirosságot,és szuper módon hat(mondjuk ilyenkor nem elhanyagolható az az energialöket sem,amit a krémmel együtt adok,de hát ez az ő személyes szerencséjük:D)..
érdemes egyébként másnak is pránás vagy reikis segítséget is kérni,akinél nincs háznál energiagyógyász..
én legalább olyan felszentelt papja lettem a shevajnak,mint a himalája sónak és a kézműves szappanoknak..

a következő etap a mosás..
mivel egyébként is erősen zöldülök,és reformokat akartam bevetni a mosásban,ezért csak megerősített elhatározásomban,hogy már nem érdemes kétfelé válogatni a szennyest..mindenkinek mindenét mosódióval mosom ezentúl..
az ariel-lenor függő énem erősen visítozott a fejemben erre a hírre..
de miután nagy elánnal kipróbáltam a mosódiót és mosószódát,nekem mindenféle averzióm elszállt..
egy kis vászonzsákba kötöttem néhány szem mosódiót,rátenyerelve megroppantottam őket,és beáztattam félórára..
aztán az egészet belöttyintettem a gépbe a ruhák közé..
utánaküldtem a mosószeres tartályba egy kevés mosószódát feloldva,és indult a mosás..
amitől rettegtem,hogy majd barnásak lesznek a ruhák,meg még jó koszosak is maradnak..
hát nehogy azt hidd..
az égegyadta világon minden foltot kivitt,a szines ruhák szinesek maradtak,a fehérek meg olyan fehérek,hogy még az én mosómániás énem sem talált rajta kivetnivalót..
(pedig a lányok zoknijaiba krumplit lehetne vetni,olyan koszosak az állandó papucs nélkül rohangálástól)..
nem is tudom,hogy miért költöttem eddig ilyen eszetlenül sok pénzt professzionális mosóporokra,mikor egy egyszerű dió is képes erre..
a ruhák puhák és finom tisztaságillatúak lettek..
semmi öblítőt nem használtam(nem is szabad ekcémára),és mégsincs az,amitől féltem,hogy vállalhatatlanul büdösen fogunk ezentúl járni,mert kiutáltam az öblítőnket..
erre is van megoldás,amit a neten találtam,sok helyen árulnak úgynevezett mosóparfümöt,ami természetes,és mégis illatossá teszi a ruhát..
mivel azt még nem próbáltam,így arról érdemben nem tudok mit mondani,de ahogy kipróbálom,majd beszámolok..
ezen a honlapon még ezer más kérdésre is választ kaphatsz,de muszáj volt lelkendeznem a saját tapasztalataimról,és remélem,hogy másnak is tudtam vele segíteni..
(azért megsúgnám,hogy óvatosan az információkkal,mert természetesen minden forgalmazó szerint csak az ő csodatermékei hatásosak,semmi más)..
én ajánlanám az önfényező reklámanyagok helyett inkább az itt-ott a témáról fórumozók írásait olvasgatni..
életszerűek,praktikusak és nem profitorientáltak..
én azokból tanultam a legtöbbet..

sok sikert a gyógyuláshoz,és a 'zöldüléshez'!















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése