2012. január 6., péntek

az újévben még zöldebben..



habár már a tavalyi évem is arról szólt,hogy minél közelebb kerüljek a bio életmódhoz,ebben az évben ezt szeretném tökélyre fejleszteni..
a tusfürdőket sikeresen kiutáltam,és elárasztottam természetes anyagú szappanokkal a házat(egy akció jóvoltából sikerült kisebb készletet is tartalékolnom)..
persze ez nem jelenti azt,hogy ne lennék úgy a szappanokkal,mint gombóc artúr a csokikkal:)
ha látok valami újat,azonnal szeretném kipróbálni..
kinek milyen az ízlése,de nekem például azok a szappanok váltak be,amikbe valamiféle természetes rostokat kevernek,és ettől egy masszázzsá válik a fürdés..
a zabkorpás mézes-tejes,és a mákos gyöngyvirágos után beleszerettem a citromfüves rostos által nyújtott dögönyözésbe is..
ha valamikor alkalmam lesz végre a szappangyártásra is,egészen biztosan ezt a vonalat fogom továbbfejleszteni,hiszen imádnivaló,ahogyan az a krémes puha szappan felhabzik,és közben a mákszemek vagy a korpa radírozzák a bőrt..
(mondjuk úgy néz ki a kád utána a sok növényi rosttól,mintha egy vaddisznó mosta volna le magáról az erdőt,de hát valamit valamiért:D)..
és nem győzöm hangsúlyozni,hogy egyszerűen olyan azóta a bőröm,mint a baba popsija..
elfelejthettem az állandó testápolózást,és szárazságtól húzódó bőrt..
a bekevert krémem ott ácsorog a hűtőben,mert már nincs rá szükségem..

a másik agymenésem a mosás megreformálása..
hónapok óta kutatok a téma után,ami nálam azt jelenti,hogy bújom a cikkeket,könyveket,honlapokat böngészek,és árösszehasonlításokat számolgatok,és a már gyakorló biomosókat faggatom a tapasztalataikról..
bevallom,hogy a mosódióval kapcsolatban ellentmondó információkat kapok,mert volt aki azt mondta,hogy egyhén szinezi a fehér ruhát,és jobb a folyékony mosódió..
de volt,akik esküdtek rá,hogy maga a dió is szépen mos,és a mosószódával rásegítve tökéletes lesz a fehérség..
az új év első akciójaként a mosószódát már beszereztem(rögtön jóó nagy kiszerelést),hiszen az mindenfajta egyéb takarításra is bevethető..
a mosódión még töprengek,de már csak a kaland kedvéért is azt hiszem,hogy kipróbálom először magát a diót..(olyan izgalmas lehet egy dióval mosni:D)..
ha nem válik be,még mindig válthatok a folyékony változatra..

a következő lépésem erre az évre,hogy végre tartósan áttértünk a szelektív hulladékgyűjtésre..
az elmúlt években voltak már próbálkozásaink,de mivel megszüntették a szelektív gyűjtőt a közelünkben(pedig szonjuska képes volt 2 papírlappal lebicajozni a gyűjtőig:D),és a szemetesektől macerás ügy volt beszerezni a gyűjtőzsákokat,ezért rendre befuccsoltunk vele..eddig..
de most úgy tűnik,hogy összeszedte magát a szemétszállító cég,és újév napján már mindenki kukájára rátettek néhány szelektív zsákot,hozzá a tájékoztatóval,hogy ezentúl bizisten rendszer lesz már ebből is,itt a naptár,ezeken a napokon tedd ki ezt meg azt,és elvisszük..
nahurrá..végre..
szeretem ezt,mikor kínálat és kereslet találkozik,és végre nem akadályoztatva van az,aki javítani akar a világon..

a következő változás az,hogy megpróbáljuk tudatosabban kezelni az energiafogyasztást..
mivel kéthavonta kapjuk a kikapcsolós levelet,ezért ennek is rég ideje lett volna..
csakhát a tavalyi fűtést a hőszivattyúval csináltuk végig,aminek olyan áramszámlák lettek a következményei,amit még mindig nyögök..
ezen a télen már a kis kandallóban fűtünk fával,és csak éjszakára kapcsoljuk be a fűtést(de azt is csak kényszerből,mert házon kívül van a hőszivattyú,amiben nem fagyálló van,így lefagyna az egész rendszer)..
naponta írjuk a fogyasztást(na anyukám csak ilyen megszállottan precíz,nekem ettől kihullana a hajam)..
de lényeg a lényeg,hogy így jobban kideríthető lesz,hogy mi és mennyit fogyaszt,mert még mindig nagyon sok a villanyszámlánk..
(vigyázat csajok,szemmel tartunk benneteket:P)..

azt is sikeresen keresztülvittem már,hogy rászoktassak mindenkit a teázásra..
eleinte én voltam csak megszállott tearajongó és gyűjtő..
most már elképesztően sok tea fogy nálunk,és nem tudunk annyit főzni,hogy elég legyen..
régen a feketéket favorizáltam,aztán jött a vörös(rooibos) korszakom,most éppen a fehérért és zöldért vagyok oda..
és ez is gombóc artúros részem,mert mindig van valami új és izgalmas,amit ki kell próbálnom..
most karácsonyra megleptem magam egy diós-karamelles-mandulás gyümölcsteával(többek között:D),ami egy istenkirályság..
na ez mindenkinél áhitatot váltott ki a családban,szonjuskát rajta is kaptam,ahogy eszegette ki belőle a kis karamelles diódarabokat:D
mondjuk megértem,mert én is leteszteltem a csokis-almásban lévő csokidarabkákat,és jujj,de finom volt..
egyszerűen olyan csudaságos teákat lehet már kapni,hogy az embernek kettéáll a füle..
én vallásos áhitatba tudok esni egy multiban a teapolc előtt,és engem elvinni egy demmers teahouse-ba öngyilkossággal ér fel..
ott aztán úgy szimatolok,mint más a drogériákban,és mindent szeretnék megkóstolni azonnalderögtön..
de mindebben egy a lényeg..
az,hogy mint valami buzgó hittérítő,úgy 'fertőzöm' magam körül az embereket..
olyan lelkesedéssel viseltetem a teák iránt,hogy mindenkire ráragad..
és azt veszi észre egy idő után,hogy már ő maga is megszállott teás lett(sokatoknak ismerős mucikáim,ugye?:D)..
nahát sose legyen nagyobb bűnöm,minthogy teázásra szoktatok mindenkit..



a himalája sóval való szerelmemen pedig már nem is lovagolok,hiszen minden alkalmazási módjáról írtam már,és nekem vesszőparipám..
nem ismerek semmi mást,ami nálunk ennyire bevált volna..
(évtizedek óta tartó orrcsepp függőségem szűnt meg egy pillanat alatt a házilag kevert sóoldatos orrspraytől)..
rengeteg só fogy nálunk,hiszen étkezésre is ezt használjuk,és nem győzöm a kád szélén álló fürdősót újratölteni..
használjuk,és szeretjük..mert jó és gyógyít..


és azt gondolom,hogy igazán szélmalomharc lenne minden egyes embert áttéríteni erre a bioéletmódra,de mindenképpen számít egy ember is,aki csak egy kicsit is elgondolkodik  a váltáson..
csepp a tengerben,és mégis sorsfordító a saját életében..
én azt tanácsolnám,hogy ilyen óvatoskán próbálja mindenki kezdeni,eleinte apróságokkal,kitapasztalva,hogy a saját életébe,a saját háztartásába mit tud ésszerűen beépíteni..
és szükség van a megtapasztalásokra is,hiszen mindannyian mások vagyunk,mindannyiunknak más válik be..
hittel mondhatom,hogy csupa jóval lesztek gazdagabbak,ha belevágtok..:)



és itt egy évkezdő lista,amit én is kaptam,de továbbításra érdemes..
mi az,amivel tehetünk a környezetünkért,de leginkább magunkért:

  • Szelektív szemétgyűjtés (a jó benne, hogy a környezet védelmén túl, a saját pénztárcád is véded, hiszen a kuka nem telik meg olyan gyorsan).
  • Ellenőrizd időről-időre, hogy hol lehet a háztartási energiafogyasztásod és energiatakarékossági szempontból csökkenteni.
  • Törekedj minél kevesebb víz és áramfogyasztásra.
  • Környezetbarát takarító- és mosószerek, természetes tisztítószerek (mosószóda, szódabikarbóna, ecet) használata
  • Természetes kozmetikumok, házi szépítőszerek alkalmazása, ezzel elébe mész a márkás termékek által megjelenő bőrhibáknak, bőrbetegségeknek.
  • Lehetőség szerint bio, és/vagy megbízható, magyar terméket vásárolj
  • Radikálisan csökkentsd a tartósítószert, állományjavítót, színezéket, stb. tartalmazó élelmiszerek fogyasztását, készételek kizárva.
  • Naponta (3-5x) friss gyümölcs, zöldség fogyasztása
  • Kávé, szénsavas üdítők helyett minél több gyógytea, szénsavmentes, tiszta víz fogyasztása.

















  • Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése