2011. november 30., szerda

nehéz napok..




köszönöm szépen mindenkinek a rámgondolásokat,a virtuális és a valódi öleléseket is!
nem állítanám,hogy nem nehéz,de már kicsit jobb..
igyekszem egyben tartani a széthulló napokat,és egyben tartani anyukámat,aki alól kiszaladt a talaj..
riadt kisgyerekként topog velem mindenhová az ügyeket intézni,de sokszor látom rajta,hogy azt sem tudja,hol van,és mit beszélnek hozzá..
a patológussal háromszor mondattam el neki a boncolás eredményét,mert láttam,hogy egyszerűen lebénult a helytől,és nem jutnak el hozzá a szavak..
nagyon nem egyszerű erősnek lenni,mikor körülöttem mindenki szanaszét van..
anyukám szépen végigfut a gyász stációin a nagykönyv szerint,most éppen a tagadás fázisában van..
szépen kimossa és helyére teszi apukám ruháit..
mert hiszen nemsokára hazajön..ugye?
közben pedig igenis tudja,hogy nem..
soha többet nem jön le a lépcsőn a délutáni alvás után..

a hideg ráz mindig,mikor látom,hogy az én erős,határozott anyám milyen tétova kisgyerekké vált..
azt hiszem,hogy ez az a pont,amikor végérvényesen felnőtté váltam..
sokszor és váratlanul sírom el magam,persze akkor is visszafojtva,hiszen nekem kell most erősnek lennem..
miközben legszivesebben üvöltve bőgnék egy sarokban..
emlékszem,mikor vittek be a kórházba apukám halálakor..
azt motyogtam egész úton..
nekem kell erősnek lennem..nekem kell erősnek lennem..
és azóta is az vagyok..

pedig tulajdonképpen kegyes halál jutott édesapámnak,hiszen egy vizsgálatra vitte be anyukám a kórházba,ott összeesett és megállt a szíve..
nem tudták újraéleszteni..
úgy ment el,ahogy élt..büszkén és tartással..

nehezen döcögnek még a hétköznapok,hiszen annyira felborult körülöttünk minden..
a sok ügyintézés és munka(most van a boltban a karácsonyi csúcs) mellett alig marad
időm,hogy a gyászt megéljem magamban..
tudom,hogy majd késleltetve fog rajtam minden kijönni..
majd a temetés után,mikor lecsendesülnek a hullámok,majd akkor fogok igazán szembesülni a ténnyel,hogy nincs többé apám..
nincs apám..
azért ez az,amit kimondva olyan végtelenül kicsinek és elhagyatottnak érzem magam..
kemény napok ezek,és messze még a vége..





"A halál tulajdonképpen jelentéktelen dolog...
valójában csak átmentem ide a szomszéd szobába.
Én én vagyok, te pedig te. Akármit is jelentettünk
egymásnak egymás életében, ez mit sem változott.
Nevezz csak nyugodtan a megszokott nevemen, beszélj
velem ugyanazon a könnyed hangon, melyen mindig is
beszéltél. Ne változtass a hangszíneden. Nevess
ugyanúgy, ahogy valaha együtt nevettünk a vicceken.
Imádkozz, mosolyogj, gondolj rám - emlegesd fel
A nevem nap mint nap, ahogyan annak előtte is, de ne
árnyékolja be semmi a hangulatot, amikor szóba
kerülök. Az élet nem kapott semmiféle új jelentést.
Minden olyan, mint amilyen volt, nem szakadt meg a
folytonosság. Az, hogy nem látnak, még nem jelenti azt,
hogy nem kell rám gondolni. Várok rád, itt vagyok
a közeledben - egészen közel. Nincs semmi baj."














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése