2012. február 15., szerda

házi praktikák köhögésre..



minket sem kerül el a majd mindenkin átsöprő betegség hullám..
2 napja ancsa tüsszög,mint egy szénanáthás cica(ennyire cukin kismacskásan tüsszögni is csak ő tud),mára anyukám néz úgy ki,mint a mosott ezmegaz..
éjjel én is lefolytattam gyorsított eljárásban egy 'beteg lettem majd meggyógyultam' programot..
8-kor ágynak döntött a kibírhatatlan fejfájás,éjjel arra ébredtem,hogy csattognak a fogaim,és ráz a hideg(a láz volt a ludas),és hajnalra arra ébredtem,hogy csatak víz vagyok,viszont rendbe is jöttem..
egy gyors elhatározással úgy is döntöttem ennek örömére,hogy a délelőttömet nem fogom beáldozni a gyámhatóság oltárán,és nem töltöm náluk sírással az értékes időmet(fene sem érti,de ott mindig rámjön a sírás a tehetetlen dühtől)..
hanem jól otthon maradok inkább,és ápolom a beteg szakaszt..
kinyaltam a koszból a házat(jajjénédesjóistenem,hogy mi van ott a sok négylábútól),kimostam minden mozdíthatót anyukám sípolása mellett..'a gatyád is vízszámlára fog menni,hát hogy gondolod ezt tulajdonképpen?'..
birtokba vettem a konyhát is végre(én úgy,de úgy szeretem az ilyen lopott félnapokat,mikor végre világosban tudok főzőcskézni),és hektószámra főztem a napközis teákat..
ez tulképpen egy egyszerű fekete tea,amibe egy fél citrom levét csavarom,és jól megküldöm cukorral..
nem egy nagy lövés,de ilyenkor az elején,a nyűgös szakaszban ez szokott a legjobban csúszni..(ezek a napközis emlékek mindegyikükből szófogadó nebulót varázsolnak)..
aztán mikor lenyugszanak a kedélyek,akkor már jöhetek a házi praktikáimmal nyugodtan,de ahhoz lelki alapozás szükséges az enyéimnél..(senki sem lehet próféta a saját hazájában)..
akkor már dünnyöghetek,hogy most azonnal irány a sós forró vízbe,és utána a takaró alá..
beindíthatom az eukaliptuszos párologtatást,és indulhat az inhalálás is..(én a kamillához is szoktam tenni egy kis himalája sót,eukaliptusz és kakukkfű illóolajat)..
édes kis 20 éves kisbabám megköveteli,hogy üljek mellette,míg inhalál,és megpróbálkozik még a 'mamiiii..nem bújsz be velem a törülköző alá?' érzelmi zsarolással is..megzabálom:D..(persze azt azért már nem)..
a méz ilyenkor egyszerűen KÖTELEZŐ,minél több,annál jobb..
teába,vagy csak úgy..egyszerűen csodaszer..

emlékszem nagymamám sokszor csinált nekem gyerekkoromban zsíros borogatást(fúúúj,de utáltam)..
azt viszont elmondhatom,hogy hatott:)
egy fehér vásznat bekent házi disznózsírral,beterítette vele a mellkasomat,és betekert szorosan meleg törülközőbe,rámrakta a nagy dunyháját,és úgy pácolt reggelig..
úgy ébredtem,mint akit kicseréltek..

a gyerekorvosunk mindig azt mondta,hogy egy aranyszabály van..
nappalra köptető,éjszakára köhögéscsillapító..
és persze antibiotikum csak indokolt esetben..verébre ágyúval nem..
emlékszem még a hideg párásítóját is kölcsönadta egyszer,amíg be nem szereztünk egyet..
(valamiért nem igazán elterjedt nézet,hogy a leghatásosabb nem a forró,hanem a hideg párásítás)..
mivel nálam ancsa még a kruppal is beijesztett kiskorában,így azt hiszem,hogy szinte az összes létező köhögés típust kipróbáltuk(a tüdőgyulladást épp tavaly produkálta)..
az összes fellelhető köptetőt kipróbáltuk már,de nálunk legjobban a stodal(homeopátiás),és az egyszerű kakukkfüves köptető vált be..
és egyszerűen lila tőle a fejem,de a legtutibb,leghatásosabb szert már csak akkor hajlandóak meginni,ha az ég a földdel egybeér..
pedig nincs annál jobb kerek e földön..
valamelyik régebbi télen az öszzes létező gyógyszertári vackot végigpróbáltam nulla sikerrel..
és a hónapokig tartó makacs köhögésemet végül a vöröshagyma tea oldotta meg..
rossz rossz..hát istenem..(mondjuk nekem nem is olyan vészes,de hát én hagymafan vagyok:)..
így szoktam elkészíteni:
karamellizálok néhány kanál cukrot,2-3 vöröshagymát a barna héjával együtt(a héj a lényeg) félbevágva beleforgatom a karamellbe,majd felöntve vízzel puhára főzöm..
mikor megpuhult,leszűröm,és egész nap kortyolgatom..
legalább egy liter naponta,és a köhögést mintha elfújták volna..(kipróbáltam,és így igaz)..

van az a pálinkás hagyma verzió is..
néhány fej hagymát aprítsunk fel, áztassuk pár napig pálinkában, és kanalanként fogyasszuk az így keletkező folyadékot, hogy csillapodjon a köhögés..
de mivel a pálinka nekem nem bejövős,ezért inkább a cukros verzió szimpatikus..
száraz erőltetett köhögés ellen nagyon jó,így készítsd el: 
- 2 nagy fej vöröshagyma - 2 evőkanál cukor - 1 befőttesüveg, vagy ami jól zárható.. a hagymát apró kockákra vágjuk és hozzárakjuk a cukrot... jól összerázzuk és 2-3 napig állni hagyjuk ez az idő alatt szirup képződik belőle. .
gyerekeknek naponta négyszer 1 kávéskanállal lehet adni..

tehát tulajdonképpen egy a lényeg..hagyma minden mennyiségben:)


van még ez a feketeretkes módszer is..
fekete retek kivájva, mint ha zsömlét töltenél, és cukrot vagy mézet bele..a retek kalapkáját vissza rá..megolvad,szirupot termel, és napi 4x-5x pici teáskanállal kikanalazni..
addig lehet egy kúrát csinálni így,míg össze nem aszalódik a fekete retek..

a másik ami elengedhetetlen,azok a gyógyteák,de arról épp nemrég írtam..
de mivel látom hallom,hogy most mindenkit sújt ez a kehesség,ezért úgy éreztem,ezekkel a házi praktikákkal még tartozom..

így hát mindenkinek,aki épp benne van,gyors gyógyulást kívánok!(legalább olyan egyéjszakás gyorstalpalót,mint nekem volt:D)..
és aki még megmenekült tőle,az vigyázzon magára(tudod..sapka,sál kesztyű:D),és erősítse az immunrendszerét..
jobb megelőzni,mint kikúrálni;)






















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése