2011. szeptember 13., kedd

természetközeli..




a kedvenc gasztroblogomból megtudhattam,hogy paradicsomperverznek számítok,merthát saját kertben,saját termesztésű..és ezerféle paradicsomot majszolgatok..
azt hiszem,ezt aláírhatom:D
de akkor a lányok is szintén zenészek,mert mindegyik megszállottan legel..
ha szonját reggel keresni kell,mert indulás van..
na hol találom meg?
a kertben paradicsomot legelve..
ha kata spurizik hátra a kertbe,kérdeznem sem kell..
tudom,hogy legelni megy..
nem tudom elégszer hangsúlyozni,hogy elmondhatatlan a különbség a bolti,és a saját paradicsom íze között..

egyébként is bővíteni szeretném a veteményes 'részlegünket'..
feltétlenül ültetek még most ősszel egy őszibarack,és egy vilmoskörte fát..
a tavaly ültetett sárgabarackunk és cseresznyénk szépen beindult már,és a telekkel örökölt gyümölcsfák is mind szépen teremnek(csak az almák olyan savanyúak,hogy magukban ehetetlenek)..
jó ötlet volt ancsától leszüretelni a bazsalikomokat és lefagyasztani,a visszavágástól csak erősödtek,nemsokára másodszor szedhetünk belőle..(abból szintúgy sosem lehet elég nálunk:))
a zöldbabok másodvetése is szebben sikerült,mint az első,ezt most nem tarolták le a csigák..
kezdek hajlani rá,hogy csirkéket tartsunk,bár még egy kicsit hezitálok(tuti ők is rám maradnának)..
mindenestre ha tavasszal tényleg kapunk futókacsákat(a legjobb csigainvázió ellen),akkor úgyis kell nekik valami alvóhely..
ott meg már nem elfér néhány csirke is?:)
ejj..látom én,hogy nemsokára egy komplett állatkert lesz nálunk..
de hát nem is csodálkozom..mindig is erre vágytam..
már a régi házunknál lobbiztam az exemnek,de ő leszavazta,és azt mondta,én még zsiráfot is tartanék,ha engedné..
(na azt éppnem,de mondjuk oroszlánt szívesen..meg akármit bármit:D)
azt,hogy kiöregedett tyúkok menhelye leszünk,és végelgyengülésben fog mindenki elhunyni..azt ugye mondanom sem kell(ha valaki arra gondolt volna,hogy nálunk gyilkolászás lenne a baromfiudvarban)..
épp elég falusi rokonnál nyaraltam,és néztem végig vérük folyását ahhoz,hogy ilyesmit sohasenem engedjek meg nálunk..
és az a kecske dolog birizgál legjobban(a lányoknak még nem is mertem mondani,mert rögtön indulnának a piacra kiskecskéért)..
annyira rengeteg jó dolgot olvasok a kecsketejről,és a belőle készült mindenjókról..
muszáj lesz nekem kecsketejes szappanokat főznöm,hogy elégedett legyek magammal:))

néha azt gondolom,hogy teljesen meghibbantam,hogy hónapok óta másról sem olvasok és tanulok,mint a biogazdálkodásról,fitoterápiáról,és a szövés-fonás-szappanfőzés titkairól..
teljesen ráizgultam ezekre az ősi technikákra,és állandóan ezek motoszkálnak a fejemben..
eddig sem voltam része ennek a műanyag nemzedéknek,de újabban csak a természetközeli életmód tud lefoglalni..
(ancsa hálistennek abszolút vevő minderre,ő már a nemezelést stoppolta le magának)..

én megszállottan kötök mostanában,egyszerre több sálat is,és szonjuska álmát,a cicafüles sapkát is összehozom,ha addig élek is..
és szines gombolyagokkal álmodom,annyira vágyom szép új kézzelfestett fonalakra..
csodákat találtam a kézműves blogokban..

nem állítom,hogy ezentúl csak kézzelszövött ruhákban fogunk járni,és csak magokat fogunk enni,de az mindenestre biztos,hogy egy olyan úton indultam el,amiről letérni nem akarok..







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése