2011. szeptember 10., szombat

egy régi,de nem elfeledett szerelem margójára..



amikor az ember tizen-huszonéves,akkor valahogy nem veszi komolyan az életet(pfff..mekkora közhely:D)
na de tényleg..

ki az,aki az első igazi nagy szerelmét ne tudná tűpontosan felidézni?
(na őt is,de ez a történet itt most másról szól)...
ez a mese 17 éves koromban kezdődik..
amikor egy nyári szünetben a gimnázium alatt,a csillaghegyi strandon dolgoztam..
(óóóédesistenem,de szép nyár volt)...
megismerkedtem ott egy fiúval(izé..hmmm...szóval odajött udvarolni,mert elbűvöltem:D)..
mivel igen jótestű,és bizony tetszetős arcú volt a fiú,hosszú hajjal(és még john lennon szemüvege is volt,ami nekem bejövős)..ezért szívesen vettem a közeledését..
nem pontosan tudom,hogy miért,de az elején valahogy kikötöttünk a barátságnál..
nagyon okos fiú volt,humoros..az orvosira járt..és nagyon odavoltam érte..
de csak kerülgettük egymást,mint macska a forró kását..
aztán beütött a szalagavatóm,aholis én halálosan beleszerettem egy fiúba..
igenigen..
az első IGAZI...a nagybetűs szerelem..
és a hosszúhajú fiú megmaradt barátnak..ami azért mindig kicsit több volt..
ott húzott azért mindig az a 220..
és azt kell mondjam,hogy valahol ezzel is rontottuk el a dolgot..
mert annyi ideig húztuk egymást..annyi évig voltunk csak majdnem együtt..
hogy amikor tényleg megtörtént..már nem volt elég..
hogy is mondjam..
mikor nagyon vágysz valamire...valakire..
aki ráadásul mindig a közeledben van..hiszen jó barátok vagytok..együtt buliztok(ő volt a sote klubban a főrendező..és én minden szombat éjjelemet ott töltöttem)..
akkor van,hogy egyszerűen túlfeszíted a húrt..
érzelmileg és fizikálisan is annyira rá vagy indulva a másikra,hogy majd megveszel érte..
és állandó jelleggel billegni a majdnem és a mégse között..
felőrli az embert..

nagyon nagyon szerettem azt a fiút..
így utólag belátom,az első pillanattól szerelmes voltam belé..
csak akkor még annyira tapasztalatlan,és zsenge voltam(az első IGAZIM mellett váltam nővé),hogy nem vettem a jeleket..
és amikor vége lett a héjanászomnak az igazimmal,akkor próbáltuk csak a barátságot felülírni hosszúhajúval..
nem sikerült..
nagyon nem..

ennyi évvel és tapasztalattal a hátam mögött azt mondom,tökéletes pár lehettünk volna..
minden szempontból..
de az a szex nem akkor,és nem úgy történt,ahogy kellett volna..
mindent tönkretett..
túl sokáig vártunk vele,és túl sokat vártunk tőle..
csírájában öltük meg ezt a kapcsolatot..

a véletlennek köszönhető,hogy majdnem 30 évvel később összetalálkoztunk(jézusereje,hogy elszaladtak azok az évek)..
mert idenősült abba a városba,ahol dolgozom,és ahol a szüleim élnek..
és amikor megláttam az autómból egyszer,hogy átfut a mentőautóhoz egy hosszú fekete hajú mentőorvos..akkor majdnem megállt a szívem..
már a haja lebbenéséből biztosan tudtam..ez ő..
utána évek teltek el,mikor egyszer az exem vitte ügyeletre ancsát,és ő rendelt..
a nevekből mindent összerakott,és mivel ancsa betegsége elég komoly volt(akkor került mononucleózissal kórházba..én meg vele)..
megadta a számát az exemnek,és kérte,hogy én hívjam majd fel,mi lett a gyerekkel..
azt hittem akkor..mikor huszonvalahány év után meghallottam a hangját,hogy elájulok..

megint évek teltek el,mikor egyszer véletlenül összefutottunk a bankban..
PONT olyan volt,mint régen..(azt mondta,én is:D)..hmm..hadd higyjem el..
meglepett,hogy MINDENT tudott rólam..(izé..hmmm)..
nekem a torkomban dobogott a szívem,és akkor ottrögtön a karjaiba omlottam volna..
de akkor más mellett voltam elkötelezve,és tudtam,hogy ő is nős..
mindaz,ami volt,már csak múltidő..


tegnap a boltba bejött egy nő..
és miután vásárolt,kérdezte,hogy megkeresett-e a férje..
néztem rá nagy bután..nem értettem...
majd mondta,hogy az ő férje XY.. az a hosszú,fekete hajú orvos..
azt hiszem,helyben váltam sóbálvánnyá..
tisztáztuk,hogy nemnem..évek óta nem láttam,és nem beszéltem vele..
jót nevettünk,és mondtam,"örülök,hogy megismertelek"..

de azt nem mondtam el,hogy igazán mit érzek..
azt,hogy én azt a fiút sohasem felejtettem el..
és azok az érzések,pont úgy felélednek bennem,ha meglátom,ha hallok róla..mint 17 éves koromban..
hogy akárhányszor autózom itt a városban,mindig őt keresem a tekintetemmel..hátha egyszercsak meglátom..
hogy álmatlanul vergődöm fél napig,ha csak hallok róla(tegnap sem aludtam szikrányit sem)..
hogyha a hellót meghallom lionel richie-től,akkor nehezen kapok levegőt azóta is(végigzokogtam egy éjjelt a vár klubban erre a zenére miatta)..
meghaltam akkor éjjel kicsit,hiába állt mellettem..
hogy a kedvenc képem,amit rólam készítettek,az az ő műve..
egy atlétikai versenyt néztünk a lelátón,és én sírtam(akkor is miatta..olyan nagyon meg tudott bántani..hiszen olyan nagyon közel állt hozzám)..
nagyon szerettem..
tizenéves lelkem minden türelmetlen lángjával..

na..hát ezért is sütöttem el azt a közhelyet az elején..
mert az emberlánya mikor fiatal és bohó..nem úgy éli meg a szerelmet,mint amennyit tényleg ér..
nincs még ott benne a bölcsesség..csak úgy megesik..
és aztán 10-20-30 év múlva kerülnek méltó helyére ezek az érzelmek..ezek az emlékek..
és akkor már igenis helye és jelentősége van minden hangsúlynak,minden érintésnek..
és minden érzelemnek..


a szerelem,ha igazi..sosem múlik el belőled..
de ehhez elég idősnek,és bölcsnek kell lenned,hogy megértsd..













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése