2012. március 17., szombat

tovább zöldülünk..


2 napja otthon lógatom a lábam dolgozgatok,most is csak úgy minek vagyok itt a boltban egy délelőttöt..
megsütötte az arcom a nap,úgy érzem,hogy kivasalták az idegeim,és szinte hallottam,ahogy nőnek ki a földből a virágok..
megejtettem az első napon teregetést is,és ez tudjuk nekem mit jelent:D
elégedett mosoly az arcomon és béke..
megfontam a zsákmányolt fűzágakból az ajtókoszorút is,nagy lett,és olyan kerek,amilyet még nem pipáltam..már csak díszítgetni kell majd..
tegnap a veteményesbe is bekerültek a mindenféle magok(tartozom egy felsorolással,tudom)..
ha mindent elültetünk,amit tervezünk,akkor nem lesz gondunk a biozöldségre idén..
zöldülésünk következő fázisába léptünk,ugyanis két háznál is vettünk házi tojást(amíg meg nem lépjük ezt a tyúkól dolgot),és most versenyeztetjük,melyik lesz a jobb..
Zsuzsinak hála házitejünk is lett majdnem,na azt hétfőn fogom kipróbálni(az is itt volt már régóta a közelemben,csak én olyan nehezen meggyőzhető vagyok,ha nem látom személyesen a tehénkét:D)..
de mivel tartom magam ahhoz,hogy egy info még csak info,viszont 2 info az már jel..és zsuzsi a második,aki dícséri ezt a tejet(a tulajt sosem számítom,az eladni akar jobbára)..ezért itt az ideje a kipróbálásnak..
meglep egyébként,hogy milyen sok ember fordul át mostanában zöldbe..
egyre több emberben merül fel,hogy az a mérhetetlenül sok vegyszer és műanyag,amit a szervezetünkbe juttatunk,mennyi kárt okoz bennünk..
már nem kell hosszasan győzködni senkit,ha a betegségére életmódváltást javaslok..
régebben csak nagyon halkan és óvatosan mertem közelíteni őket az alternatív gyógymódokhoz,és a természetes életmódhoz(sokan nem mernek,nem tudnak leválni a megszokott vegyszerekről)..
most már épp fordítva..
alig van beteg,aki ne lenne nyitott a változtatásra..nem győzöm keverni a gyógyteákat és krémeket,amikkel ki lehet váltani a sokfajta gyógyszert..
apropó tea..
mi is családi tisztítókúrába kezdtünk,és hektószámra főzzük a méregtelenítő,évszakváltó teát..(receptje a végén)..

ezt is sikernek könyvelem el,hogy már sikerült ebből is hagyományt teremteni,és nem nekem kell már asztal körül kergetnem a lányokat,hanem ők kezdik el maguktól a méregtelenítést,ha itt az ideje..
apró kis sikerek ezek,de mivel otthon van a legnehezebb dolgom,ami a meggyőzést illeti,ezért ezeknek különösen örülök..

ha csak megszokásból is fognak majd felnőttkorukban inkább a biodolgok után nyúlni a műanyag helyett,már akkor büszke leszek..








én ezt a tavaszi méregtelenítő teakeveréket szoktam bekeverni:
gyermekláncfűgyökér (Taraxacum officinalis), kamilla (Matricaria recutita), nyírfalevél (Betula pendula), édesköménymag (Foeniculum vulgare), csipkebogyó (Rosa canina), hibiszkusz (Hibiscus rosa-sinensis), borsmenta (Mentha piperita), citromfű (Melissa officinalis), aranyvesszőfű (Solidago gigantea)..
szeretem még hozzá a csalánt is,erős vízhajtó hatása miatt,de azt néhány betegségnél óvatosan kell kezelni..

a másik választható tea a bodza(nem mindenki szereti az ízét)..én nagyon:)
a bodza virágából készült tea vértisztításra, vizelethajtásra és izzasztásra használatos, de akár testsúlycsökkentésre is ihatjuk..
ilyenkor napi 5 csésze kell belőle legalább 4 héten keresztül..
segíti az emésztést, enyhíti a köhögést, gyorsítja a nátha lefolyását..
külsőleg toroköblögetésre használhatjuk..

a legenda szerint a bodzafában tündérek laknak, ezért énekelni kell a kivágása közben, hogy a tündérek még időben el tudjanak menekülni..:)
(mondjuk legjobb,ha nem vágod ki:D)..


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése