2012. március 24., szombat

egyszer csak rend lesz végre..


a tavaszi nagytakarításnak az a mellékhatása,hogy jó ideig úgy néz ki,mintha nagyobb kárt okoztunk volna,mint hasznot..
egyre nagyobb a rumli..
mosom át az összes létező télikabátot mielőtt eltenném,mindenfelé téli cipők és csizmák száradnak papírral ducira tömve,és úgy néz ki a ház,mintha épp kivándorlásra készülődnénk..
pedig a téli-nyári ruhák átcserélése,szortírozása még be sem indult..
viszont lépten nyomon vetőmagos kosarakba,virágmagokba,ültetőfába,palántaföldbe,és mindenféle kerti vicikvacakba botlom..
néhányszor megpróbáltam már utat vágni a káoszban,de újratermelődik..
és ugyanez a helyzet a kertben is..
ha most végignézek rajta,hát sírva tudnék fakadni..
egyedül a takaros kis veteményes néz ki valahogy,a többi részen a káosz az úr..
kupacokban száradnak a feldarabolt levágott ágak(azokból lesz télre a gyújtós),a megbontott komposzt is szeretne új életre találni a veteményesben,és mindenhol elültetésre,átültetésre váró növények sorakoznak cserepekben szatyrokban..
az egész kert úgy néz ki,mintha egy bolond szanaszét hajigált volna mindent,ami a keze ügyébe esett..

tudom,hogy lesz az a szent pillanat,mikor ez az egész hirtelen majd összeáll,és helyreáll a rend(és vele a lelki békém)..
tudom,hogy amint végzünk a tavaszi nagytakarítással és kertrendezéssel,majd csak élvezni kell az eredményét..










addig viszont kicsit keszekuszán érzem magam..
bár ancsával már felavattuk a kerti asztalt,és kint ebédeltünk a napon,de nekem az az igazi édenkert,mikor tisztára sikált asztalon ott a terítő,rajta a virág,és körbekörbe a tiszta,felgereblyézett kertet látom..
a külső rendetlenség bennem belső rendetlenséget generál..
nem vagyok egy betegesen tisztaságmániás alak,de kell egy alapszint,ami nekem biztonságot ad(tapasztalatom,hogy mindenkinél van egy szint,és ez egyéntől függően más és más)..
a sterilitást nem szeretem,mert életszerűtlen(ez 3 gyerekkel és ennyi állattal fenntarthatatlan is lenne),de igenis muszáj lennie egy alapszintnek,ami élhetővé teszi a környezetünket..
ebben a tavaszi felfordulásban azért vagyok mégis elégedett,mert tudom,hogy pillanatok alatt átfordulnak a dolgok egy illatos,tisztán ragyogó állapotba..
és valahogy lelki síkon is jót tesz nekem a takarítás ilyenkor..
nemcsak fizikai valóságában élem meg a tisztogatást,de ez együttjár egy belső megtisztulással is..
éppolyan illatos lesz a lelkem is,mint a tisztára mosott ruhák és ablakok..
a kertben előbújó virágok az én életemet is újrakezdik minden tavasszal..
sokkal többet jelent nekem a tavasz a természet újjáéledésénél..
ez az az évszak,amikor nagytakarítok az életemben,a testemben és lelkemben is..nemcsak a házban és a kertben..
egyforma lelkesedéssel rángatom le a függönyöket,mosok ki minden mozdíthatót,és reformálom át az étkezésünket..
a házivajra rábólintottam,az tényleg rendben van,és már a gyümölcsjoghurtot is otthon gyártom..
beoltottam a házitejet élőflórás házi joghurttal,lett belőle vagy egy bödön joghurt..
egy pohárba házi lekvár(legjobb a darabos),rá egy rakat joghurt..máris kész a gyümölcsjoghurt..isteni..
egy tisztító diétát is megszavaztunk a lányokkal,de azt majd a húsvéti dőzsölés után kezdjük..
(ilyenkor örülök,hogy ennyi nő vesz körül,hiszen lényegesen egyszerűbb közösen diétázni)..
mivel katusom épp most vasárnap lesz 18 éves,ancsa pedig már 20,ezért be kell látnom,hogy felnőttek a kis malackáim..
szonjuska is olyan jegenye már 15 évesen,hogy lassan én leszek a legkisebb a családban..
az,hogy nem a sminkek és ruhák körül forog minden beszélgetés(de azért sok),azt isteni szerencsének tekintem..
és végtelenül büszke vagyok magamra,hogy sikerült a lányokból nemcsak szép,hanem tartalmas embereket is nevelnem..




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése