2012. március 1., csütörtök

tavaszi ezmegaz..



mivel a délelőttjeimet különböző hivatalokban töltöttem,így jót írni nem tudtam,rosszat pedig nem akartam..
a lányokat is becitálták a gyámügyre,és ez az egész mindannyiunkat kikészít lelkileg..
ma reggel letudtam az utolsó kötelezettségem a hétre,a szoc osztály ismét megszemlézett minket,így erre a hétre már fellélegezhetek..
mindez még mindig a gyerektartás miatti hercehurca,de tényleg erről már beszélni sincs kedvem..
hagyjuk is..

sokkal de sokkal fontosabb hír az,hogy már lehet a teraszon állva szorongatni a kávésbögrémet,és behunyt szemmel élvezni a napsütést..
áldott pillanatok..
mondjuk ilyenkor kitör rajtam a téboly,és azonnal szeretném kitenni a kerti bútorokat is,márazonnal napsugaras terítőt és virágot is látni az asztalon..
türelmetlenül lesem a kertet,hogy mikor bújnak ki a tavaszi virágok..
(ancsa megkukkolta a veteményesét,és sikerült a téli dughagymázás,már kibújtak a hagymácskák..yeeess..)
imádom benne,hogy ilyen megszállott kis kerti vakond lett:)
alig várom,hogy ne ragadjon a cipőm a sárba,és már kezdhessem a kertészkedést..
minden ablakot sarkig tárok állandóan,ömöljön be a tavaszi illat(na ilyenkor szoktam csontra megfázni minden évben)..
és nekem is ott illatozik már a jácint az asztalon(4 virágot hozott,hát olyan illat van,hogy neki lehet támaszkodni:D)..
már most a barkákat tervezgetem,hogy hová és mennyit..főleg milyet..
mert a gyöngybarkát szeretem legjobban,de azoknak a nagy buci szürke gombócoknak sem tudok ellenállni..
kivárni sem tudom,míg a gyümölcsfák virágba borulnak(nekem ez a legszebb évszak,és sosem elég hosszú),úgyhogy mindenképpen viszek majd be vázába,ha megmetsszük őket..
mire habos málna lesz kint minden fa,addigra végezni szeretnék a tavaszi díszítgetéssel is a házban..
tavaly ilyenkor gombóccá gyűrt a fájdalom,az egész tavaszi készülődésem elmaradt,és gyakorlatilag az egész zsongást ágyban fekve töltöttem felvágott hassal..
így idén kétszeres energiával fogok mindent felforgatni magam körül..
(tegnap már nem bírtam,és leszaggattam katus függönyét,és elcibáltam szonjuska íróasztalát,mert most a lányok szobáit is kiforgatom sarkaiból)..
minden téli szöszmöszt és port halálra ítélek azonnali hatállyal:)
a nappalit legszívesebben körbelocsolnám nagynyomású tisztítóval,mert a fűtés miatt mindenen vastagon áll a por..
hiába az állandó portörlés,az esti tűzrakások után reggelre megint mindenen áll a por/hamu..
a rönköket is mind le kell majd mosni,és ahogy ismerem magam,mindent be fogok gyömöszölni a mosógépbe,ami csak befér..
ja..apropó mosás..
a jómúltkor adós maradtam a bioöblítéssel..
nahát azóta utánakotorásztam,és találtam egy nagyon jó ötletet,amit azóta használok is..(a fulldrága mosóparfümökre nem futotta)..
valamelyik fórumozó írta ezt az ötletet,és szerintem zseniális és pénztárcakímélő..
egy pici ecetet öntök egy fél pohár vízbe,bele kb 10-20 csepp illóolaj(lehet jóval kevesebb,de mi rettentő illatmániásak vagyunk),és ezt beleönteni az öblítős rekeszbe..
az ecetből a végén semmit sem érezni,a ruháknak és a mosógépnek viszont jót tesz,és az illóolaj sem ragad le útközben valahol..
külön jó játék,hogy lehet kívánságműsort tartani,milyen illatúak legyenek éppen a ruhák..
szonjuska most a jázminról épp a narancs illatra váltott,de tuti,hogy végigzongorázzuk még a többi illatot is..
a mosódióval változatlanul nagyon elégedett vagyok,és bár vettem fehérítőport,de nem igazán van rá szükség,mert a feloldott mosószódával is elkerültük a szürkülést..
amilyen megszállott mosómasa vagyok,sosem gondoltam volna,hogy lehet nekem újat mutatni..pedig de:)
az elhasznált mosódiókat is gyűjtöm,mert ki akarom majd főzni őket..
azt is olvastam,hogy remek tisztítószer készíthető belőlük,és mivel teljesen vegyszermentes,így virágpermetezésre is lehet használni..
nálunk amúgy is elszaporodott a télen valamiféle fehér kis állatka a virágokon,amiket egyelőre kézzel gyilkolászok,de mivel akkorák,mint egy mákszem,így elég nehézkes..
azt tervezem,hogy végső csapást mérek rájuk a mosódióval..
csalánlével már próbálkoztam,de azt túlélték a kis piszkok..
ha beválik,akkor a kertben is lehet majd használni..
jujj,de várom már a bogarászást:)
egyébként pedig mindenkinek üzenném,hogy közeledik a rügyfakadás,robbanás előtti energiák mozgolódnak a természetben..irány fákat ölelgetni!

a tavaszi készülődéshez pedig itt egy kis kedvcsináló:











jajj,és találtam még textilrépákat..muszáj nekem ilyen:)


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése