2012. március 13., kedd

palánták és egyéb zöldek..



úgy szeretnék ide most egy képet tenni a növekvő pici palántáinkról,de ugye nincs hozzá eszköz(kedves húsvéti nyúl,fogtündér,vagy sors keze..a jézuska süket volt a kérésre..talán majd ti..nekem elég,ha visszaszerzitek az exemtől azt,amit elvitt:D)..
tehát akkor most képzeljétek el erősen,hogy hogyan is néznek ki:)
ancsa hétvégén már szétültette őket,mert túl szorosan voltak a ládában,most beköltözött a fele,kis cserepekben a hálómba..
amire bőven kiírhatnám már,hogy megtelt,mert annyi növény telel benne(az a leghűvösebb szoba a házban),hogy én már épp alig férek bele..pedig nem kicsi..
nem is számoltam össze,hogy hány fajta paprika és paradicsom nevelődik nálunk,de az biztos,hogy idén rekordot döntünk fajtaválasztékból..
mondjuk kb mind ugyanott végzik..katus és szonjuska pocakjában..
olyan tempóban legelik le mindig a kertben,hogy ancsával nem tudunk elég gyorsan futni,hogy nekünk is jusson..
katus tavaly még éjszaka is rájárt,képes volt elemlámpával keresgélni a paradicsomokat,ha rátört az éhség:)..
nincs az a mennyiség,ami nálunk elég lenne..(mondjuk ez igaz a minden egyéb más kajákra is,mert abból is ipari mennyiség fogy 3 kamasz mellett)..
ha az egész kertben megszüntetnénk a füvet(nemnemsohanem),és mindenhol veteményest csinálnánk,akkor sem teremne annyi,amennyi be tudná tömni az éhes szájakat..
így jobb híján ancsa azt találta ki,hogy anyukám kertjét is birtokba veszi,és néhány dolgot ott fog elültetni,aminek jobbat tesz a homokos talaj(nálunk elég agyagos)..
a krumplit és a gyökérzöldségeket ott kell nevelgetni,hogy ne legyenek százlábúak,és maradjon nálunk hely a minden egyébnek..
ha csak a vetőmagos kosarát nézem,és hallgatom a terveit,hát azt hiszem,hogy az egész utca is kevés lenne minderre..
a 4 napos ünnepen(ami csak másnak munkaszünet) lesz A Nagy Ültetés Napja..
minden földbe kerül,aminek itt van az ideje..(alig várom)..

a gyökereztetett nárciszom kivirágzott az ablakban,és már pattannak a rügyek a szilvaágakon is a vázában(metszés is volt hétvégén..és igen..nem néztem:D)..
ancsa olyan édesen kérdezte,szerintem melyik ágat kell levágni..
mondtam,hogy gőzöm sincs(szívem szerint egyet sem),mert hiába nézem mindig a szakkönyvek ábráit,azt valahogy sosem tudom átvinni egy konkrét fára..
ezért IS hagytam én fel már régóta a nyiszálással..

a tavaszi nagytakarítással még sehol sem állok(mondjuk ahhoz talán otthon kellene lennem),mert már a hétvégékbe is becsúsztak a gyógyítások..
pedig akárhová nézek,mindenhol port látok,és amíg nem ragyog a ház,addig nem fogom kirakni a tavaszi díszeket(azért egy kerámiabárány már a mikrón csücsül)..
mindenképpen készíteni is szeretnék új díszeket,a következő bejegyzésem erre áldozom,hogy ötleteket adjak másnak is..
remélem a lányokat is be tudom fogni,tavaly is vagy kb 2 percre lekötötte őket a szines papírpillangók gyártása:)..
amikor még malackák voltak,olyan szívesen kézműveskedtek velem,de ma már nehéz őket lekötni bármivel(az internet átka..nem csoda,hogy otthon messzire kerülöm)..
a textilrépákról sem mondtam le,csak szokás szerint anyaghiány hátráltat(én vagyok a legnagyobb fejben kivitelező:D)..
de előbb utóbb(ha máskor nem,majd nagymama koromban) nekem is olyan tipikus kézműveskedős,sütögetős,kertészkedős blogom lesz,ahol minden napra jut majd egy képes beszámoló,hogy éppen mit alkottam(remélem)..
addig be kell érnem mások olvasgatásával(és a komplexusok gyűjtésével,hogy hogy van másnak erre ennyi ideje)..







még nincs késő a tavaszi hagymások hajtatásához sem,a fürtös gyöngyike például nálam nagy kedvenc lilában is,fehérben is..



ezt a cikket pedig mindenképpen elolvasásra ajánlom..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése