2010. szeptember 30., csütörtök

Noé bárkája..



na most már az Isten sem mossa le rólam,hogy titkos kultúrblog vagyok..
de hát megint odaragadtam a tévé elé(hogy én mindig futtában kapok el valamit)..
most is a mosatlant szorongatva jöttem avagy mentem,mikor megesett velem a szokásos..
egy zene(Yonderboi),amire odakaptam a fejem,és aztán meglátva egy felvillanó képet,már hopp..
ott is ragadtam..

úgy őszintén..az eleje főcímet nem is láttam..
pedig ezzel úgy vagyok,mint voody allen asszem az annie hall-ban..
hogy akkor inkább meg sem nézek valamit,ha az eleje vagy vége főcím lemarad..

így most néztem csak utána,hogy ki is jegyzi a filmet..
Sándor Pál..
ha nem szeretném(pedig de..nagyon is),ez a film akkor is az utóbbi idők legjobbja lenne számomra..

ja..Noé bárkája a címe..

ahogy elnéztem a neten,nem rajonganak érte a kritikák..
pedig én komolyan mondom,hogy teljes imádatba estem..
nekem Törőcsik Mari,Garas Dezső,és Kállai Ferenc játéka egyszerűen maga volt a gyönyörűség..
egy szavuk..egy hangsúlyuk..egy gesztusuk..zsebre tesz bármilyen 'ámerikás' filmsztárt..
és piszlicsáré egymondatos mellékszerepekben is nagyágyúk sorakoznak(gondolom a rendező húzóereje miatt)..
szőke andrás,badár sándor,szabó győző,bordán irén,jordán tamás,oszvald marika,ganxta zoli,pindroch csaba,alföldi róbert,kiss mari..(őket nem tudom nem említeni..lovelovelove)..

ezer más dolgom lett volna,de én ültem ott leragasztva..
az operatőrnek(Szabó Gábor)külön kézcsókom..egy zseni..
a forgatókönyvben sem találnék kis hibát sem..
"mire valók a csodák,ha nem arra,hogy megtörténjenek.."suttogja el Törőcsik úgy,hogy térdreborultam..
ahogy a bérház buggyant lakói nekiálltak tai chi-zni..
egy zakkant,leroggyant körfolyosós ház málló vakolatú lépcsőházában..
vagy ahogy Kállai nekiindul az éjszakának 15 év szobábaragadtság után..
ahol Garassal jól beisznak és befüveznek..
na ott hol meghatódtam..de torokszorítósan(Istenem..mutassatok már nekem valami zsenge mai színészpalántát,akinek ilyen csendjei vannak)..
a másik percben pedig úgy kacagtam hangosan,hogy akkor meg azért csordultak ki a könnyeim..(az öreg találkozása a kebabbal..amit 'héjában' kell enni..majd bepisiltem)..
egyedül a retekklub erőszakos arcomba tolt reklámozása zavart kicsit..
azok a részek tökéletesen felesleges,és idegesítő perceket szereztek..

komolyan mondom,hogy leszarom a kritikusokat..
a fanyalgásukat méginkább..
imádom ezt a filmet..

és úgy általában is szerelmes vagyok a magyar filmekbe..
kövezzetek meg,de ez van..
így eszméltem öntudatomra..így kerültem a szabadegyetemre is filmklubba..és így esett az a néhány filmközeli tévés évem is..

egyszerűen nem tudok jobbat annál,mikor olyan hangulatok..olyan képek terítik le az embert,amik ennyire nagyon testközeliek..
és imádom a külföldi filmek csillogó varázsát is..
de az igazi csendes áhítatot..
az ismerős otthonérzést a magyar filmek hozzák el nekem..
(hiszen velem is történhetett volna..hiszen mintha ismerném is ezeket az embereket..)


nem lehet elég ez az egy életem,hogy mindazt megnézzem,amit meg szeretnék nézni..
legyen ez film..színház(hjajj..az de hiányzik már)..vagy koncert..kiállítás..

de igyekszem..

és itt a film leírása arról az oldalról,amit direkt nem linkelek be,mert haragszom rájuk,hogy lehúzták a filmet..
akkoris akkoris imádom film..


A magyarországi Noé bárkája egy "mocskos-gyönyörű" házat takar, a hatodik kerület szívében. Egy emelet, egy udvar, tizenhárom lakás. Lakik itt többek között rapper, költő, levitézlett futballista, a férjét szemérmetlenül csaló asszony, és három filmsztárnak készülő lány. Ebben a házban él a nyugdíjas moziigazgató is, Stock Ede (Garas Dezső), aki egyedül neveli unokáját, valamint jó barátja, a nyolcvanegy éves agglegény Tálas Aurél (Kállai Ferenc), aki állandóan a tévét nézi otthonában, és a rendszerváltás óta ki sem mozdult a házból. A történet kezdetén Stock Ede éppen Tálas Aurélnál jár, akinél megy a tévé, mint mindig. Meghallja, hogy egy vetélkedőt hirdetnek, "Magyarország legjobb nagypapája" címmel, melynek fődíja ötmillió forint. Stock Ede sok dologtól undorodott eddig, többek között a tévétől, a vetélkedőktől és a jóságos nagypapáktól. Másnap azonban mégis jelentkezik a felhívásra, és a ház lakói felbolydulnak.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése