2010. szeptember 8., szerda

Dancing at Lugnasa..



ismét odaragasztott egy film a képernyő elé..
ez mindig így esik meg velem..
már nyuszis pizsiben kapcsolnám ki a tévét,mikor egyszercsak egy zene..vagy egy képbeállítás leszögez..
aztán azon kapom magam,hogy az alvás project felejtve,és én ott ülök tátott szájjal..

na jöjjön először a hivatalos leírás..

Pogánytánc..Dancing at Lugnasa

A történet 1936-ban játszódik. Gyönyörű nyár van, Európa azonban iszonyatos változások előtt áll. Írország észak-nyugati csücskében, egy donegali faluban él a Mundy család, az öt lánytestvér: a legidősebb Kate, az életvidám Maggie, a gondoskodó Agnes, az édes Rose és a legfiatalabb, az örök romantikus Christine, aki egyedül neveli 8 esztendős fiát, Michaelt. A nőkkel telt ház mindennapjait a kisfiú szemszögéből láthatjuk. Nyugodt életüknek két férfi érkezése vet véget: egyikük a kis Micheal édesapja, aki azért jött, hogy elmondja: Franco diktatúrája ellen megy harcolni Spanyolországba, a másik a lánytestvérek bátyja, az afrikai missziójából hazatérő katolikus pap, aki halálos betegsége mellett hivatásában is elkezd kételkedni. A donegali paradicsom visszavonhatatlanul megváltozik. A nyár emléke Michaelt egész életében végigkíséri, emlékek a szerelemről és a csalódásról, táncoló nőkről, akik úgy táncolnak, mintha az életük múlna rajta.


előrebocsátom,hogy Írország iránt egyébként is van valamiféle megmagyarázhatatlan vonzalmam..
könyveket,zenéket faltam fel,hogy valahogy közelebb jussak a titokhoz..
de egyszerűen csak abban lettem biztos,hogy elvarázsolt egy világ az..
és ami onnan származik,azon mindig van valamiféle tündérpor..

ebben a filmben minden adott,amitől én elvarázsolódhatok..
Meryl Streep a kedvenc színésznőm(jogos a nagybetű)..
a filmben felcsendülő ír népzenék..hmm..szóval volt borzongás bőven..
a táj..
ó jajj..azoktól ámulat mint mindig..
és a jellemábrázolások zseniálisak..
minden karakter a helyén,és hol nevettem,hol szipogtam rajtuk..
(igenigen..ideális néző vagyok)..

végülis azt kell mondanom..
biztosan van jobb film is Írországról..
talán híresebb is..

de itt és most ez engem levett a lábamról..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése