2011. július 25., hétfő

gyűrűk ura..



ez a történet valahogy úgy kezdődött,ahogy az igazán jó könyvekkel szokott esni nálam..
hogy tudom is..hallottam is..tervbe is veszem,hogy majd én is..
egyszer..

aztán amikor eljön az ideje(merthogy mindennek megvan a maga ideje),akkor..és csakis akkor elovasom/megnézem azt,amit kell..

a gyűrűk ura körüli felhajtást nem is igazán éreztem át annak idején az oscar gálán,valahogy mese volt habbal..jó cukrosan..

aztán mikor itt volt az idő..
és ancsám előző fiúja felpakolta a laptopomra a trilógiát(áldozatául esett egy újratelepítésnek,azóta is siratom),akkor egyszuszra megnéztem az egészet..
már akkor rögtön földbedöngölt,lehengerelt..
tegnap este újra látva,a tévé előtt váltam tátott szájú kisgyerekké..
ahogy ez nálam történni szokott,szerelem és varázslat volt egycsapásra..
a bőröm alatt éreztem minden rezdülését..minden gondolatát..
mert ahogy a mátrixban is lehet látni csak a trükköket és a felszínt,ebben is lehet látni csak a fantasyt..

mégis,valahol egész mélyen érzem,hogy végtelenül sivár és egyhangú az,aki nem akarja..nem meri hinni,hogy ez is egy létező valóság..
igen..máshol..akárhol..
lehet seholország,lehet éppen középfölde..

mikor kitört az avatar hisztéria,akkor kicsit fanyalogva fogadtam..
hiszen ezt..ill valami nagyon hasonlót már láthattunk..
nem lehet felejteni galadriel erdei birodalmát,és nem lehet nem érezni a párhuzamot az avatarral..
nahát kinek melyik..
nekem egyértelműen a gyűrűk ura..
nekem szükséges a megfelelően támogatott mitológiai,filozófiai háttér egy varázslathoz..
és ahogy a mátrixban megtaláltam a hagyma majdnem összes rétegét(hmm..filozófiából azért van még mit tanulnom hozzá),úgy tolkien is többet ad nekem james cameronnál..


szeretem,ha elvarázsolnak..ha csillámport szórnak a szememre..
és szeretem,ha közben nemcsak a szívem,hanem az elmém is kap táplálékot..
szeretem a látványt..a szebbnél szebb tájakat..
szeretem,hogy sokadszor is végigizgulom és végigsírom ahol/amit kell..
szeretem a zenéit..
szeretem közben enyát hallgatni(lothlorien)..

és csak halkan merem súgni,hogy egy nagy vágyam van arra a fehér sziporkázó téli napra..
egy nagy nagy vastag könyv..
benne mesékről,amik nem is mesék..






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése